|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
rybazone
Fortyfikator początkujący
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 43 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: POZnań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany:
Sob 22:52, 04 Lip 2009 |
|
W połowie lipca Poznań powołał specjalny zespół, który opracowuje koncepcję zagospodarowania poznańskich fortów. Dobrze by było, gdyby w programie znalazła się rewitalizacja kaponiery kolejowej pod rondem Kaponiera.
Przecież zaplanowana na najbliższe lata modernizacja Kaponiery i budowa nowego przystanku Poznańskiego Szybkiego Tramwaju stanowią idealną okazję, by znajdujące się pod obecnym przejściem podziemnym pomieszczenia stały się atrakcją turystyczną w centrum miasta. Jest to jedna z nielicznych ocalałych fortyfikacji pierścienia wewnętrznego - oprócz niej do dziś zachowały się jedynie relikty Fortu Winiary na Cytadeli, schron na przeciwskarpie Fortu Colomb, reduta Fortu Roon oraz przyczółek śluzy katedralnej. "Pojawiła się szansa, której nie można zmarnować. Sprawa jest pilna i warto się nią zainteresować. Jeśli teraz, przy okazji remontu ronda, nie"zajmiemy się tym unikatowym zabytkiem, to nie zajmiemy się nim pewnie nigdy (...) Planowane prace modernizacyjne węzła Kaponiera są doskonałą okazją, by rewitalizować ten niezwykle interesujący obiekt, który obecnie służy temu miejscu jedynie swoją nazwą. W ramach działań Porozumienia dla Twierdzy Poznań pragniemy złożyć petycję w tej sprawie u prezydenta Poznania" - relacjonuje Konrad Dąbrowski z Porozumienia dla Twierdzy Poznań. Po remoncie ronda na poziomie niedostępnej części kaponiery kolejowej znajdzie się przyszły przystanek PST, który będzie połączony z obecnym przejściem podziemnym. Warto byłoby wówczas zagospodarować ten obiekt i zadbać, by całość nawiązywała do historycznego charakteru tego miejsca. "Trakty komunikacyjne i nawierzchnia przyszłego przystanku tramwajowego powinny być ułożone z czerwonego brukubetonowego lub klinkieru, które podkreślą warowny charakter rejonu dawnej działobitni. W podobnym stylu wykonano stację metra Zitadelle w Berlinie, na której można byłoby się wzorować" - mówi Dąbrowski. Największy węzeł komunikacyjny w Poznaniu (przez który, z racji bliskiego sąsiedztwa Międzynarodowych Targów Poznańskich i Dworca Głównego przetacza się mnóstwo gości z całego świata), stałby się atrakcją turystyczną i wizytówką miasta. "Przy stosunkowo niskich nakładach, a także przy okazji innych inwestycji forty mogłyby stać się też produktem turystycznym charakterystycznym dla miasta Poznania (...) Podstawowym założeniem jest połączenie poszczególnych elementów Twierdzy Poznań szlakiem turystycznym pieszo-rowerowym i znalezienie współczesnej funkcji dla budowli fortyfikacyjnych. Koncepcja zakłada etapowość realizacji projektu, a rewitalizacja kaponiery kolejowej byłaby jednym z pierwszych elementów" - puentuje Dąbrowski.
Źródło - [link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
|
|
xot80
Fortyfikator początkujący
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 82 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: przedpole ZwischenWerk V Bonin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany:
Pon 13:56, 06 Lip 2009 |
|
rybazone napisał: |
W połowie lipca Poznań powołał specjalny zespół, który opracowuje koncepcję zagospodarowania poznańskich fortów.... |
gwoli ścisłości chyba chodziło o lipiec 2008 i czy ktoś się może orientuje czy takowy zespół specjalnej troski powstał i dokonał czegoś sensownego oprócz pobrania honorariów? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez xot80 dnia Pon 13:57, 06 Lip 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|